Profil - Drumuri 3 (Planeitate - Rugozitate) - D3

Director executiv/Direcția Laborator Drumuri/ Secția Laborator Drumuri/Profil - Drumuri 3 (Planeitate - Rugozitate) - D3

Profilul are ca scop evaluarea caracteristicilor funcționale ale drumurilor prin determinarea continuă a indicelui internaţional de planeitate în profil longitudinal IRI, a adâncimii medii a macrotexturii MPD-ETD precum și a coeficientului de frecare longitudinală.

Încercările specifice profilului Drumuri 3 sunt esențiale pentru

  • recepția drumurilor noi sau reabilitate, precum și a ranforsărilor și covoarelor;
  • elaborarea propunerilor de lucrări de întreținere la nivel național pentru asigurarea stării de viabilitate a drumurilor;
  • asigurarea condițiilor de monitorizare și intervenție necesare pentru optimizarea gradului de siguranță rutieră;
  • urmărirea performanţelor în exploatare a îmbrăcăminţilor rutiere.

Realizări

  • Evaluarea caracteristicilor funcționale ale drumurilor:
    • Proiecte reprezentative autostrazi : Autostrada Brasov- Tg. Mures –Cluj – Oradea;  Autostrada Lugoj-Deva; Autostrada Nadlac-Arad; Autostrada Sebes-Turda; Autostrada Orastie-Sibiu; Autostrada Bucuresti-Constanta; Autostrada Bucuresti – Brasov, sectiunea Bucuresti- Ploiesti; Autostrada Timisoara-Lugoj;
    • Proiecte reprezentative drumuri nationale: DN1; DN1C; DN7; DN16; DN18; DN19; DN21; DN22; DN 52; DN 56; DN66; DN76 si variante ocolitoare: Municipiul Brasov;  Municipiul Constanta; Suceava; Craiova; Cluj Est; Carei.

    Echipamente

    • Echipamentul HAWKEYE 2000 ( se utilizează pentru determinarea continuă a indicelui internaţional de planeitate în profil longitudinal IRI și a adâncimii estimate a macrotexturii ETD la toate categoriile de drumuri cu îmbrăcăminţi bituminoase sau din beton de ciment ) ;
    • Echipamentul HAWKEYE 1000 ( se utilizează pentru determinarea continuă a indicelui internaţional de planeitate în profil longitudinal IRI și a adâncimii estimate a macrotexturii ETD la toate categoriile de drumuri cu îmbrăcăminţi bituminoase sau din beton de ciment );
  • Echipamentul GRIPTESTER MK2 ( se utilizează pentru determinarea continuă a coeficientului de frecare longitudinală la toate categoriile de drumuri cu îmbrăcăminţi bituminoase sau din beton de ciment);